Veelgestelde vragen Heldersbakkie.nl

Vragen over bestellen

Hoe kan ik een container bestellen?
Een container bestellen werkt heel eenvoudig. Klik op de container welke je wilt bestellen, je wordt vervolgens naar onze productpagina geleidt. Daar voeg je de container toe aan je winkelwagen.

Klik op de winkelwagen rechts bovenin, en klik op bestelling afronden.

Is een profiel aanmaken verplicht?
Het is niet verplicht om een profiel aan te maken, toch raden wij het wel aan. Heb je een factuur nodig voor je bouwdepot of ben je van plan meerdere containers te bestellen, dan is het handig een profiel aan te maken .Op je profiel kan je al je bestellingen eenvoudig terugvinden.
Hoe kan ik betalen?
Je kan betalen via IDEAL.

Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over Ideal.
Contante betaling is niet mogelijk.

Zitten er kosten verbonden aan een betaling via Ideal?
Er zitten geen kosten verbonden aan een IDEAL betaling.
Ik heb per ongeluk een verkeerde datum aangeklikt!
Dat kan natuurlijk gebeuren. Zorg ervoor dat je minimaal 2 dagen voor het leveren van de container ons een mailtje stuurt met de juiste leverdatum. Wij passen dit dan aan in de planning.
Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
Bij het plaatsen van de container proberen wij zo goed mogelijk rekening te houden met de voorkeursblok welke je op hebt gegeven bij het bestellen van de container. Heb je geen voorkeursblok opgegeven, dan wordt de container tussen 07:30 en 18:00 geplaatst. Het is voor ons helaas niet mogelijk een exacte tijd aan te geven. Wij proberen altijd rekening te houden met het voorkeursblok welke je hebt opgegeven, maar door onvoorziene omstandigheden kan er van deze tijd worden afgeweken. De voorkeurstijd die je opgeeft is dan ook een voorkeur, en niet een garantie dat wij er om die tijd ook zijn.
Kan ik ook hulpmiddelen bestellen om mijn container te vullen?

Dat kan zeker! Je kan naast containers ook, stortkokers, dekzeilen, oploopplanken, handschoenen en allerlei andere materialen bij ons bestellen. Nadat je een container hebt uitgekozen, kom je automatisch op onze pagina terecht om deze hulpmiddelen mee te bestellen.

Vragen over levering en ophalen

Waar leveren jullie de containers?
Wij zitten zelf in Den Helder, en leveren de containers dan ook in de kop van Noord-Holland. Dit is postcode regio 1600-1899. Containers welke geleverd moeten worden buiten dit postcodegebied, worden geleverd door 1 van onze partners.
Hoe snel leveren jullie?
Containers welke op werkdagen voor 17:00 worden bestel, worden de volgende dag geleverd. Wil je een container bestellen voor dezelfde dag, bel ons dan even op: 0223-633118 dan kijken wij wat de mogelijkheden zijn.
Kan ik een tijdstip aangeven hoe laat ik mijn container wil hebben?
Als je een container besteld, kan je aangeven of je de container in de ochtend of in de middag geleverd wilt hebben. Onze blokken zijn dan ook van 07:30-12:00 en van 12:00-18:00. Wil je de container op een specifiek tijdstip voor de deur, dan proberen wij dit altijd zo goed mogelijk in te plannen. Houdt er wel rekening mee dat wij afhankelijk zijn van het verkeer en van de planning, waardoor wij nooit een tijdstip of tijdblok 100% kunnen garanderen.
Mijn container staat op de verkeerde plaats!
Dat is vervelend. Wij proberen altijd de container te plaatsen op de locatie welke je hebt aangegeven bij de opdracht. Als je niet thuis bent, zal onze chauffeur op het telefoonnummer bellen wat je hebt aangegeven bij je bestelling. Neem je niet op, dan zal hij de bestelling plaatsen volgens de opmerking welke je bij de opdracht hebt meegegeven. Heb je geen opmerking ingevuld, dan plaatst de chauffeur je bestelling zo dicht mogelijk bij de afleverlocatie, op een plek welke hij veilig en geschikt vind. Hebben wij je niet telefonisch kunnen bereiken en wil je de container toch op een andere plek hebben, dan moeten wij helaas € 90,00 voor het verplaatsen in rekening brengen.
Mijn container zit vol!
Is de klus geklaard, dan komen we de container graag ophalen! In elke mail welke je van ons hebt ontvangen over je bestelling zit een ophaallink. Als je hier op klikt wordt de container opgehaald. Ophaallink niet bij de hand? Maak dan gebruik van ons ophaalformulier op de website.
Mijn container zit vol, maar ik ben nog niet klaar!
Als je de container graag wilt wisselen, is dit natuurlijk altijd mogelijk. In elke mail welke je van ons hebt ontvangen over je bestelling zit een ophaallink. Als je hier op klikt wordt de container opgehaald. Ophaallink niet bij de hand? Maak dan gebruik van ons ophaalformulier op de website. Op het ophaalformulier heb je de mogelijkheid om aan te geven dat het een container wisseling is. Via de webshop kan je vervolgens een nieuwe container bestellen welke via de gebruikelijke manier besteld kan worden.
Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of het ophalen van de container?
Je hoeft bij het plaatsen van onze containers in principe niet aanwezig te zijn. Heb je bij de opdracht aangegeven waar de container geplaatst moet worden dan houden wij hier mee zoveel mogelijk rekening. Wel is het belangrijk dat je telefonisch bereikbaar bent, zodat we je kunnen bereiken mochten er onverwachts problemen optreden bij het plaatsen op ophalen. Zorg er voor dat op de dag van afvoeren, de container vrij staat en bereikbaar is voor onze chauffeur. Als de container niet vrij staat zullen wij helaas een loze rit in rekening moeten brengen. Dat doen wij natuurlijk liever niet. De kosten voor een loze rit bedragen € 75,00 inclusief btw voor een bigbag, 3 m3 container, 6 m3 container en 10 m3 container. Voor grotere containers bedragen de kosten voor een loze rit € 90,00.

Natuurlijk gaan wij er vanuit dat we de container gewoon kunnen afvoeren. Mochten wij er niet bij kunnen, zullen wij je dan ook altijd bellen voordat we door gaan naar de volgende klus.

Waar kan de container worden geplaatst?
Houdt bij het bepalen van de locatie het onderstaande in gedachten:

– Er moet voldoende ruimte zijn om de container te plaatsen. Ook de toegangsweg naar de locatie moet voldoende toegankelijk zijn voor een vrachtwagen (let op bomen/lantaarnpalen etc.)

– De container moet ook weer worden afgevoerd en is dan een stuk zwaarder. Door het gewicht van de container kan de onderliggende bestrating verzakken.

– Ook onder de bestrating kan schade ontstaan aan leidingen, buizen, elektriciteitskabels etc.

Hoelang mag ik de container voor de deur houden?
Wij hanteren een huurtermijn van zes weken. In de meeste gemeentes mag een container maximaal 6 weken staan. Wil je de container langer huren, dan rekenen wij € 10,00 per week inclusief btw.

Vragen over containers

Heb ik een vergunning nodig?
Als je een container plaatst op je eigen terrein, bijvoorbeeld in je tuin, of op de oprit; dan heb je geen vergunning nodig. Heb je geen ruimte hiervoor, en moet de container geplaatst worden op de openbare weg, of gemeentegrond dan heb je bij sommige gemeentes wel een vergunning nodig.

Om het voor je zo makkelijk mogelijk te maken hebben wij een lijstje gemaakt met alle gemeentes in Nederland en de bij ons bekende regels. Aan deze lijst kunnen geen rechten worden ontleend.

Heb je een omgevingsvergunning voor het verbouwen van je huis, dan valt vaak een container plaatsen binnen deze vergunning. Wil je geen risico lopen, neem dan altijd voor de zekerheid contact op met de gemeente.

Hoeveel ruimte is er nodig om de container te plaatsen?
Onze containers van 3,6 en 10 m3 nemen 1 parkeerplek in beslag. Houdt er bij het uitzoeken van een plek wel rekening mee, dat onze vrachtwagen ongeveer 3 parkeerplekken nodig heeft om de container veilig te plaatsen. Onze 15, 20 en 40 m3 container zijn een stuk groter, en nemen 2 parkeerplekken in beslag. Onze haakwagen welke deze containers plaatst heeft 6 parkeerplekken nodig om de container te plaatsen.
Hoe vol mag de container?
Onze 3,6 en 10 m3 containers mogen 20 cm boven de rand beladen worden. Alle grotere containers, en bigbags mogen maximaal tot de rand beladen worden.
Er komen klachten uit de buurt over mijn container.
Dat is altijd vervelend. Wij proberen altijd de container te plaatsen zonder dat andere mensen er last van hebben. Indien de container op laste van de gemeente of de politie of op je eigen verzoek verplaatst moet worden, dan brengen wij € 90,00 verplaatsingskosten in rekening. Moeten wij in opdracht van de gemeente of de politie de container afvoeren, dan moeten wij dat zo snel mogelijk doen. Wij bellen altijd even van te voren, voordat wij de container afvoeren. Heb je nog meer afval welke je kwijt wilt, dan zal je een nieuwe container moeten bestellen.
Wie is er verantwoordelijk voor de container?

Als je een container huurt, ben je als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. Wordt de container gestolen terwijl jij hem huurt, valt dit onder jouw verwantwoordelijkheid. De kosten van de container zullen we dan ook op jou verhalen, zorg er dus altijd voor dat de container op een plek staat waar een oogje in het zeil wordt gehouden. In geval van schade aan de container door brand, schade aan de container zelf, of aan de plek waar de container geplaatst wordt zijn de kosten dan ook voor je eigen rekening,. Zorg er dan ook altijd voor dat bij het plaatsen en het afvoeren van de container, voldoende ruimte is om de container te kunnen plaatsen en afvoeren. Als er niet genoeg ruimte is, moeten wij helaas extra kosten in rekening brengen voor een verloren rit. De kosten voor een loze rit bedragen € 75,00 inclusief btw voor een bigbag, 3 m3 container, 6 m3 container en 10 m3 container. Voor grotere containers bedragen de kosten voor een loze rit € 90,00.

Ik wil mijn container op slot doen
Als je je container op slot wilt doen, dan heb je een afsluitbare container nodig. Deze hebben we in 6 m3 en 10 m3 formaat. Wil je een afsluitbare container, zet dit dan bij de opdracht. Er zitten geen sloten bij onze containers, deze moet je zelf aanschaffen. Per container heb je 2 hangsloten nodig. Een hangslot van 4 x 3 cm is het juiste formaat.
De container staat op de verkeerde plek, mag ik hem zelf verplaatsen?
Nee, containers mogen nadat wij hem hebben neer gezet, niet verplaatst worden.

Vragen over aangeboden afval

Kan ik de afvalsoort wijzigen nadat ik een bestelling heb geplaatst?
Ja hoor, geen probleem. Bel ons even, en geef het ordernummer door, dan maken wij het in orde. Je kan ons telefonisch bereiken via: 0223-633118 of via whatsapp: 06-23664324
Mag er wit en/of bruingoed in de container?
Er mogen geen koelkasten of vriezers in de container, ander wit- en bruingoed is geen probleem.

De koelkast en vriezer kan je het beste brengen naar de gemeente.

Wat gebeurd er als er afval in de container zit wat niet mag?
Lees altijd van te voren goed door, wat er wel en niet in de container mag welke je bij ons besteld. Zit er afval in de container, waarvoor je hem niet hebt besteld, dan sturen wij je een foto toe van dit afval, met een aanvullende factuur. Let op; zit er asbest of asbestgelijkend materiaal in de container, dan wordt de container in zijn geheel verwerkt als asbest. Kosten voor het afvoeren van asbest is vrij hoog. Twijfel je of afval in de container mag, neem dan altijd met ons contact op.

Overige vragen

Staat je vraag er niet bij?
Bel ons dan gerust: 0223-633118 of app ons: 06-23664324